Οδηγίες προς ναυτιλλομένους

Απλές συμβουλές για να μην χτυπήσει κόκκινο η ζυγαριά μας τις γιορτές.
Από την Αστερία Σταματάκη
Οδηγίες προς ναυτιλλομένους
Ο Δεκέμβριος είναι ένας μήνας δύσκολος όσον αφορά τη διατήρηση του σωματικού μας βάρους και αυτό λόγω του ότι  τα χριστουγεννιάτικα γλυκά εμφανίζονται από τις αρχές του μήνα, γιατί η διάθεση είναι πιο εορταστική άρα και πιο χαλαρή και γιατί οι κοινωνικές μας υποχρεώσεις είναι αυξημένες. Σαφώς και δεν υποστηρίζουμε ότι τις μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αλλά και τις παραμονές τους θα φάτε σαλάτα με ψητό κρέας, αλλά καλό θα ήταν τις υπόλοιπες ημέρες να ακολουθήσετε τις συμβουλές μας αν θέλετε η ζυγαριά σας να μη χτυπήσει κόκκινο.

• Όταν γνωρίζετε ότι ένα γεύμα της μέρας σας θα είναι «φορτωμένο» σε θερμίδες, προσπαθήστε τα άλλα σας γεύματα να είναι πιο ελαφριά, όπως μια ομελέτα με λαχανικά ή ένα παξιμάδι με κατίκι και ντομάτα ή μια σούπα.
• Αν είστε καλεσμένοι κάπου και υπάρχει μπουφές, δείτε πρώτα προσεκτικά τι προσφέρεται και μετά, αφού αποφασίσετε τι πραγματικά θέλετε, γεμίστε το πιάτο σας.
• Γεμίστε ένα μεγάλο μέρος του πιάτου σας με λαχανικά, καθώς είναι φτωχά σε θερμίδες και  οι φυτικές τους ίνες επιφέρουν γρηγορότερα τον κορεσμό.
• Να είστε προσεκτικοί με την κατανάλωση των αλκοολούχων ποτών. Προτιμήστε το κρασί και τη σαμπάνια από τα κοκτέιλ, που είναι φορτωμένα με θερμίδες.
• Καταναλώστε με μέτρο τα γλυκά. Μπορείτε για παράδειγμα ένα κομμάτι βασιλόπιτας που έμεινε να το κάνετε πρωινό γεύμα με ένα ποτήρι γάλα.
• Προσπαθήστε να μην τσιμπολογάτε κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος.
• Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα και χορέψτε όσο μπορείτε.

Όταν γευματίζετε εκτός σπιτιού
• Αν πάτε σε κάποιο εστιατόριο, αποφύγετε τα α λα καρτ μενού καθώς θα μπείτε στον πειρασμό να φάτε όλα τα πιάτα αφού τα πληρώσατε.
• Ρωτήστε με τι γαρνιτούρες σερβίρονται τα κυρίως πιάτα και ζητήστε να σας αντικαταστήσουν, για παράδειγμα, τις τηγανητές πατάτες με λαχανικά.


Σταματάκη Αστερία, ΜSc ΜSc στην Κλινική διατροφή, διαιτολόγος - διατροφολόγος, Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής, www.astamataki.gr





ΤΑΞΙΔΙΑ - ΕΞΟΔΟΣ -ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ